Direktlänk till inlägg 6 september 2007

What happens i n Vegas stays in Vegas

Av Michael - 6 september 2007 07:20


Lämnade Las Vegas runt åtta på morgonen för att färdas mot Mammoth Lakes. Vi åkte inte genom Death Valley utan tog den östra vägen som är snabbare. Det är ett val som vi inte ångrar, det vyer som vi fick se är svåra att slå. Vad man kan tycka är att amerikanare kan fixa lite fler matställen. Nu blev det inte lunch förrän klockan var runt två.

Väl framme i Mammoth Lakes så installerade vi oss på hotellet och sen tog vi bilen för att åka runt och se på omgivningarna. Vi var uppe på en utsiktspunkt som låg på 2800 meter över havet och det märktes att luften var tunnare där. Efter detta så var tanken att vi skulle åka till några heta källor. Ja vi åkte dit men när vi skulle parkera bilen fick jag se två gökar som stog där... låt oss säga att man vill nog inte möta dessa i en storstad full med folk heller. Ordet Hillbillies kommer till en som ett brev på posten. Vi gjorde en 180 gradare och for tillbaka till stan och gick istället iväg för att få lite kvällsmat. Trötta, mätta och belåtna tågade vi sen hemåt i kylan, ja det är betydligt kallare här än de 43 grader vi hade i Las Vegas. Det syns att det är en skidort, alla restauranger och hotell är dekorerade med lampor typ julbelysning. Fint, men lite annorlunda.

 
 
Ingen bild

ZIppo

8 september 2007 10:11

Vad du är snäll, du tänker låta mig lida tills du kommer hem.
Inte kan jag skälla ut dig heller då du har mina godsaker som gisslan.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards