Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Mera updates

Av Michael - 5 september 2007 08:55

2007-09-02

Klockan 06:00 ringde larmet efter en natt som inte bjöd på den bästa sömn man kan önska sig. Kudden var hög och hård, så man låg inte bekvämt direkt. Nu ska vi gå och kka frukost.

Precis när man inte trodde att det kunde bli värre så blir det nästan det. Nu sitter vi här på Frankfurts flygplats - världens mest snurrig ställe - efter att ha checkat in. Med tysk ordning delar man in kön i tre delar, men man glömmer tala om vem som ska stå var. Alla som har "utländskt" pass måste få det scannat, dvs alla utom tyskar. När jag sedan kommer fram till passkontrollen säger den lilla människan bakom disken att det är problem med mitt pass! Men hustrun har just passerat utan problem. Hon inser dock snart att hon stirra döden i vitögat, två ilskna svenskar, och hon inser snabbt att hon måste prova igen. Efter fyra försök funkar det plötsligt och mitt pass är godkänt. Hon kanske höll passet åt fel hål eller också hade hon spillt surkål i scannern. Nu hoppas vi bara att alla problem är överståndna och att vi äntligen ska nå fram till Los Angeles IDAG:

KLockan 13:00 lokal tid landade vi på LAX, efter att ha kommit igenom imigationskontrollen med tagning av foto och fingeravtryck (ja vi är ju i USA), väntat på bagaget samt tullen så kom vi ut i hettans Los Angeles. Vi tog en shuttle (en van helt enkelt) downtown till hotellet för en kostnad av 15$/knopp.

Vi checkade in på Hotel Figueroa och tog en snabb dusch för att sedan gå ut och titta till omgivningarna.

På trötta fötter vandrade vi runt lite i Downtown som var ganska folktomt - det är ju söndag. Dock var det lite folk på Macy's som hade öppet. Det är Labour Day imorgon vilket inte bara är en helgdag, utan även det stora rea-dagen i USA, och Macy's hade tjuvstartat med den. Efter en stund kände vi oss lite hungriga och började titta efter någonstans att äta, men det var inte mycket öppet. Till slut gick vi tillbaka till den pizza-restaurang vi sett vid det första köpcentret och som var öppet. Det visade sig vara ett lyckokast - vi fick inte bara en utmärkt god grekisk pan pizza - vi fick också varsin immande kall öl! Mycket mätta och belåtna stapplade vi tillbaka till hotellet - på vägen gjorde vi en liten avstickare för att följa en skylt där det stod "historical downtown" - inte mycket att se om vi nu kom rätt. Nu sitter vi här på rummet och försöker hålla oss vakna två timmar till, till kl.21 få se om vi lyckazzzzzzzz...

Zippo

5 september 2007 21:09

Som en ketchupflaska...ingenting..ingenting...allting.
Hur som helst så är det kul läsning och resan verkar ju funka som resor skall, vissa problem men man hittar lite pärlor också.

/Zippo

sarah

14 september 2007 17:51

besökte las vegas i somras och kan inte annat än att hålla med dig om att synen av denna stad är overklig. :)