Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Va fan hände? Eller Update av resan

Av Michael - 5 september 2007 08:54

Klockan 05:15 gick klockradion igång och vi smög upp ur sängarna. Efter en snabb tandborstning och personvård så packade vi bilen, sa hejdå till Camilla och katte och startade färden mot Arlanda klockan 6.

Långtidsparkering, busstransfer och incheckning gick utan problem. Vad man kan klaga på är att luftfartsverket vill ha betalt för nyttjande av internet (cheap basterds)

Nu sitter vi här med en varsin ost och skink baguette och en kopp kaffe och inväntar ombordstigadet. Planet ska lyfta 10:15.

Säg den lycka som varar, vi sitter fortfarande kvar i landet Sverige och klockan är 11:00. Airbusen som vi ska åka med har fått ett "stenskott" i motorn, Go figure.... Jag tror att vi kommer att sitta här ikväll och vänta på att få gå ombord men jag är ju pessimist :-)

Det ser ut att vara en hel del människor som ska åka med till Chicago, gaten är proppfull med människor och runt oss sitter ett damlag (juniorlandslaget?).

Nu meddelas att vi ska få svar om vi kan lyfta klockan 11:15.... crossing fingers...

Klockan är nu 13:30 och vi sitter fortfarande på Arlanda flygplats. Vi fick varsin matkupong och när vi gick ut från gaten så var vi tvugna att lämna ifrån oss biljetten, biljetten som är som ett kassakvitto typ ICA. Döm om vår förvåning när vi skulle in i gaten igen. Då står kärringarna och bläddrar igenom alla inlämnade biljetter och ger tillbaks dem. Är detta månne en gammal öststat? Jag känner att jag nog kan bli lite irriterad snart om det inte framkommer mer fakta, att bara skjuta upp infon en timme i taget duger inte. Jag undrar vad som händerom jag "Go berserk". Lite roligare kanske det blir. Nu säger frun att kapenen gick av planet med väskor och allt. Grattis där rök nog första semesterdagen....

Kl. 13.30 gick jag (Inger) in i hall 1 för att lyssna på den utlovade informationen. Då det inte kom någon information gick jag fram till fönstret för att titta på planet. Två tekniker (?) i gula västar står och tittar in i motorn, den ena pekar och gestikulerar. Jag drar snabbt slutsatsen att detta är den trasiga motorn. Plötsligt kommer piloterna ut ur planet, med väskor och allt! Efter ytterligare en liten stund kommer resten av crew också dessa med väskor. "Det där bådar inte gott" säger damen bredvid mig. Nej, verkligen inte. Och mycket riktigt, fem minuter senare får vi veta att flygningen är inställd, vi går ner till ankomsthallen och hämta ut vårt bagage och därefter bege oss till disk 57 och 58 för att boka om våra flighter!

1 timme senare kom vårt bagage, OBS!! detta hade aldrig varit inne i planet utan låg på vagnar utanför. Incheckningen var ocks¨ett skämt, ca 40 min per ombokning!

När det äntligen var vår tur så blev det bra till slut, vi blev ombokade till Frankfurt och en hotelnatt där för att sedan avresa till Los angeles direkt imorgon klockan 10:20

Vi fick också matbiljetter på 150 kronor styck så en god måltid med en stor öl blev det.

Nu sitter vi i gate 8 och väntar på att bording ska börja.

Yippie!! vi kom iväg och efter en 1 timme och 50 minuters flygfärd landade vi i Frankfurt.

Väl där stog Lufthansas personal och tog hand om oss, gav oss en voucher för ett hotelrum.

efter det, ut och vänta på bussen som skulle ta oss till hotellet. Efter 15 min kom den och fem minuter senare checkade vi in och fick samtidigt en matkupong värd 25 euro var. Denna spenderades på en GIGANTISK hamburgare (som ingen av oss orkade) och en varsin öl.

Nu väntar sängen för imorgon ska vi vara vid gaten 9.05 och man vill ju ha lite frukost innan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards