Alla inlägg den 6 september 2008

Av Michael - 6 september 2008 07:44

Jaha då ska man försöka få fart på bloggen igen.


Vad har då hänt sen sist? Ja jag har tacka nej till ett nytt jobb och jag har fyllt 51 år, det är väl dom stora sakerna. Jobbet jag tackade nej till var ett lärarjobb på John Bauer. Jag skulle jobba som IT lärare och undervisa i lokala nätverk samt Microsofts programpaket. Nu var ju lönen så pass låg att jag inte hade råd att ta jobbet, lite synd för det var på hemmaplan och verkade riktigt roligt.


Att fylla 51 var inte så märkvärdigt, efter förra årets resa så ska det til en hel del för att man ska bli imponerad :-) Svärmor och svärfar kom förbi i torsdags och idag kommer momma och syster med man över på fika. Ikväll kommer också Robert och Lena över på en bit mat och trevlig samvaro. Det var länge sedan vi träffades så det ska bli riktigt roligt.


På nyhetsfronten då? Ja Piratebay har länkar till de döda barnen i Arboga och vägrar att ta bort dom (Puckat) "Folk ska få uttrycka sig och sprida material som de tycker är viktigt, det är en av de saker vi kämpar för och om det sedan används för saker som kan vara obehagliga så visst, men det är viktigare att det finns en sådan möjlighet än att det inte finns, tillägger han." (Så länge han själv inte blir drabbad)


Det här får räcka för tillfället.




Läs även andra bloggares åsikter om piratebay, 51, john bauer, it lärare, arboga

Ovido - Quiz & Flashcards