Direktlänk till inlägg 23 december 2007

Dags att sluta jobba

Av Michael - 23 december 2007 10:08

och bilda en ideell förening. På så sätt kan man idka välgörenhet åt sig själv helt lagligt i detta land. Jag måste säga att det verkar helt sjukt. Man kan stifta lagar mot vad sjutton som helt i landet Sverige men detta har man ingen lösning på. Man tar sig för pannan och inser att svenska folket snart inte komme att ge någonting till de insamlare som står med bössan i handen och ber om ett bidrag.


Ett litet citat från artikeln på SVD.se


"Bara femton kronor av varje insamlad hundralapp gick till ändamålet. Det tyckte polis och åklagare i Stockholm var för lite och drog Cancer- och Barnhjälpens ordförande inför domstol.

–Jag tyckte att jag fick fram att insamlingen var ett sätt att försörja sig, eftersom så oerhört lite gick till ändamålet, säger Gunilla Carlson, vice chefsåklagare på Ekobrottsmyndigheten.

En stor del av de insamlade miljonerna hade gått till ord­förandes lön. Ändå friades han från bedrägerianklagelserna i både tingsrätt och hovrätt. Motiveringen i fjolårets dom var densamma som SvD beskrivit i våra granskande artiklar – det finns idag ingen lagregel som säger hur mycket av insamlade pengar som ska gå till ändamålet. Den organisation som åtminstone ger någon liten del vidare som ­bidrag, klarar sig."


Finns bara ett ord för detta SKAMLIGT!!



Läs även andra bloggares åsikter om insamling.ideella, föreningar, bluff, bedrägeri, lagar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards