Direktlänk till inlägg 13 december 2007

Lite för nära

Av Michael - 13 december 2007 14:30

Den lärare som knivskars på Örebro universitet i tisdags har avlidit. Nu har Säpo kopplats in i utredning för att utreda om mannens engagemang för minoriteter kan ligga bakom dådet.


Jag har en dotter som går på universitetet i Örebro och jag kan inte annat än bli orolig när det går en galning lös efetr detta vansinnesdåd. Jag hoppas att det inte dröjer innan man tar fast denna person. Jag förstår inte var som händer i världen idag.


Läs artikeln i svd.se


Läs även andra bloggares åsikter om Örebro, universitet, vansinnesdåd, mord, skola

 
 
Magnus

Magnus

13 december 2007 14:41

Visst är det skrämmande. Är själv lärare, men på en 7-9 skola.
Den här världen är galen i mångt och mycket, och hur mycket galenskap ska vi stå ut med?

http://thorn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Joakim

13 december 2007 16:10

Nu ska vi inte dra för snabba slutsatser gällande detta mord. Det hela var en ren avrättning och man måste fråga sig varför. Detta var inte ett blint utbrott av våld utan ett planerat dåd. Helt klart måste det finnas en koppling mellan läraren och förövaren. Eftersom säpo plötsligt är inkopplad säger det allt. Var det ett politiskt mord kanske?

 
Ingen bild

malin

13 december 2007 16:30

Lite skrämmande är det onekligen. Men säkerhetstänkandet har höjts och det finns vakter. Polisbilarna cirkulerar också med jämna mellanrum. Otäckt dock att tänka att det kan vara en av oss studenter som har flippat ur. Tänk om det händer igen? Hoppas med dig att polisen får fast galningen fortare än ögat.

 
Ingen bild

ZIppo

13 december 2007 23:32

Håller med Joakim om att det troligtvis finns orsaker till detta som vi inte känner till just nu.
Det som jag blir fundersam över är att det nog finns massor med elever som lever i nån form av "terror" situation men att "det sjuka" uppmärksammas först när lärare blir drabbade.
Men det är bara mina 50 öre.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards