Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Åldersfascism breder ut sig i landet Sverige

Av Michael - 24 augusti 2007 11:01

Åldersfascism breder ut sig i landet sverige mer och mer. Man räknas som slut innan man fyllt 45, erfarenhet inom branchen räknas inte utan företagen vill ha unga (gärna under 20) och dom får riktigt låg lön och arbetar hur mycket som helst.

Hur tror svenska företagare att det ska gå med deras företag i framtiden när man anställer ett gäng loosers? Dessa individer kommer så småning om att inse att dom är fetlurade och därmed börja söka nya jobb eller börja studera.

Genom att anställa äldre med erfarenhet så behöver man inte lära upp utan inkörningstiden blir mycket kortare än om man tar en ung, utan erfarenhet.

Nu tror ni kanske att jag är en gnällig gammal gubbe men där har ni fel, jag har ett bra jobb med en bra lön. Det ända som drar ner allt är pendlingen... detta jävulska påfund som blivit mer och mer vanligt och inte mindre jobbigt när man är beroende av SJ aka Satans Jävlar.

Kontentan är att jag sökt jobb en hel del i min hemkommun och i de flesta fallen så har jag inte hört ett skit. Och då ska man veta att det råder brist på IT tekniker nu.

Men som man säger borta i väst "what goes around, comes around"

 
 
Ingen bild

Zippo

24 augusti 2007 18:15

Säger bara Amen.
man är nog förpassad till egenföretagande och eller ett gigantiskt kontaktnät med svågerpolitik i högsätet.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards