Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Krisen har bara börjat.

Av Michael - 17 september 2008 08:31

Det ser mörkt ut för världekonomin just nu. Man bör nog för att få en dräglig ålderdom börja vara mer aktiv gällande sitt pensionssparande. Nu är jag ju inget ekonomiorakel så det blir att följa det gamla "trail and error principen".



 Nästa nyhet som kan kallas kris är nog den om kyrkan som ber för våldtäktsmannen och förskjuter offren. Jag kallar det kris för det verkar som om det råder akut brist på klarsynthet hos Missionskyrkan och dess medlemmar. Det känns som om man anser att alla kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själva. Vissa gånger får man belägg för sitt resonemang att det finns ingen gud utan bara en massa människor som skor sig på trasiga, vilsna och sökande människors osäkerhet.

"– Byn har delats upp i två läger. De flesta håller på vår son, säger pappan till den dömde 26-åringen.

Familjen tillhör inte Missionskyrkan, men har fått starkt stöd under rättsprocessen:

Vi har mycket vänner runt församlingen som har stöttat oss – de har tänt ljus och bett för vår son. Men det hjälpte tyvärr inte, säger pappan."


Nu kan vi ju alla vara glada att ljuständning inte slätar över brott.


Sista krisen måste bli ett ämne som jag undvikit att kommentera i min blogg nämligen FRA-lagen. Detta idiotiska påfund hoppas jag spräcker alliansen och därmed varnar framtida regeringar att det inte går att köra över svenska folket med floskler om terrorattacker etc etc.



Läs även andra bloggares åsikter om kriser, missionskyrkan, våldtäkt, ekonomi, fra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards