Alla inlägg den 9 september 2008

Av Michael - 9 september 2008 13:46

Nyhetstorkan hos kvällstidingarna lyser igenom igen, är det inte "Snabba upp din dator med dessa gratisprogram" eller "Så här blir du av med de extra semesterkilorna" så har vi nu att skåda systembolaget hemliga koder!! Ursäkta en vinälskare men jag tror att merparten av svenska folket ger högaktningsfullt fan i vilka koder systembolaget har på sina viner. Jag är ingen vinsnobb men jag tror mig veta att smaken av ett vin ligger i provarens referenser, det en tycker smakar illa är ett fantastiskt vin i en annans mun.


Jag handlar mina viner  efter dessa kriterier:


1. Rekomendation av vänner

2. Läser vad vinskribenter (oberoende av leverantörer) skriver

3. På vinst och förlust


På detta sätt har jag samlat på mig en bas av goda (i mitt tycke) viner och den basen breddas allt eftersom jag hittar nya godingar.



Läs även andra bloggares åsikter om vin, koder, tycke o smak, nyhetstorka


Ovido - Quiz & Flashcards