Alla inlägg under mars 2008

Av Michael - 1 mars 2008 15:09

att skriva lite i min blogg. Inte en rad sedan 26 februari. Vad har jag gjort under dessa dagar då? Jo jobbat som en gallär förstås men jag har även hunnit med två spinningpass i veckan. Hustrun var till reumatologen i veckan och fick till slut en diagnos, hon lider av ankyloserande spondylit eller Bechterews sjukdom. Vi blev båda glad av beskedet men inte av innehållet. Det jag menar är att äntligen få ett besked är som en välsingnelse men själva beskedet var inte roligt. Hur livet för henne och familjen kommer att bli vet vi inte men att vi kommer att anpassa oss efter sjukdommen är helt klart. Idag så har vi städat hela huset och veckohandlat och nu sitter man här i soffan och vilar inför kvällen när grannarna Robban och Lena ska komma över på en bit mat och sen ska vi väl se schlagerfestivalen. Innan dess så ska jag hämta Camilla vid tåget efter hennes besök hos storasyster i Örebro.


Läser på Aftonbladet.se om 13-åringar som klär sig utmanande och gör allt för att få "strula" med så många som möjligt. Detta ger tydligen hög status? Hög status hos vilka? Inte grabbarna tror jag. Vad har hänt med världen? Det är fler tjejer som söker som nakenmodell än att bli lucia? Vad är det som driver dessa flickor att bete sig på detta sätt? Feminister skyller allt på pojkar/män men jag tror inte att sanningen är så enkel. Man kan bara hoppas att trenden vänder en vacker dag.


Jag har också faxat en beställning på lite vin till källaren och denna gång blev det fyra flaskor Ruffino Riserva Ducale Oro 2004 mer info här.

Jag hade också ett intressant samtal med en anställd på systembolaget om månadens nyheter och fick några värdefulla tips. Mer om dessa en annan gång.


Läs även andra bloggares åsikter om Bechterews, reumatism, tonåringar, vin, ruffino, jobb


Ovido - Quiz & Flashcards