Alla inlägg under februari 2008

Av Michael - 7 februari 2008 21:55

Jag tycker att det verkar mer än lovligt småaktigt att tvinga en serviceinrättning som biotider.se att stänga. Att leta film och fakta på sf egen web tar sin tid så man drar sig i det längsta att använda den. Sf har nog fått en släng av hybris tror jag.


Läs även andra bloggares åsikter om sf, biotider, småaktigt, web, stängning

Av Michael - 7 februari 2008 16:55

Att skylla ifrån sig gällande valslakt med "att jakten sker i vetenskapligt syfte" är inte bara så in i helvete dumt. Det är väl bara Japan, Norge och vissa stater i Ryssland som inte tagit sitt förnuft till fånga.

"When will they ever learn"



Läs även andra bloggares åsikter om valfångst, japan, kalv, harpun

Av Michael - 7 februari 2008 11:57

Hittade denna annons på blocket och fick mig ett riktigt gott skratt.


Tyvärr så är annonsen borta redan... Suck säg den lycka som varar


Hittade en länk till annonsen så nu funkar länken igen.


Läs även andra bloggares åsikter om rost, mercedes, sämst, arg

Av Michael - 6 februari 2008 19:12

Med sorg i hjärtat ser jag hur korallrev och djurliv förstörs av ett gigantiskt sopberg (om man nu kan kalla någonting som flyter strax under ytan för berg). Varför måste man i dessa upplysta tider dumpa skit som inte förstörs i havet? Som scubadiver eller sportdykare krymper bra dykplatser alldeles för fort och med den hastighet som hittills varit så kommer nog inte mina barnbarn att få se det underbara som gömmer sig på och i korallreven i form av djur och växter. Synd o skam är det. Det finns en artikel på SVD.se i ämnet och jag lovar, det är ingen rolig läsning.


Läs även andra bloggares åsikter om sopor, dykning, miljöförstörelse, plast, skit

Av Michael - 6 februari 2008 05:32

Vi som själva eller som känner någon som har eller behöver vård för någon sorts sjudom blir inte förvånade av en artikel som den SVD.se publicerar. Att sen de 250 miljoner kronor som regeringen satsat för att miska köerna inte hjälpt är inte heller förvånande. Dessa pengar har väl gått rakt ner i byxorna på lokalpolitikerna som sett dessa pengar som en gratifikation för väl utfört arbete.


Det går nog bara att minska köerna genom att minska byråkratin och utnyttja vårdapparaten effektivare än idag. Anställ flera läkare och låt operationsalarna vara bemannade dygnet runt. Först då kommer kön att minska.


Läs även andra bloggares åsikter om vårdköer, effektivitet, läkare, politiker

Av Michael - 5 februari 2008 19:37

situationen på jobbet tenderar att gå helt över styr. Idag så åt jag lunch sittande vid min dator jobbandes. Det finns lagar och regler för hur mycket man får jobba men det har nog mitt företag inte fattat. Jag jobbar inte på något litet skuttföretag utan ett av de stora i branschen.


Om man påtalar för sin chef att detta går inte så möts man av "det får inte vara så". Sen händer inte ett skit. Man har bantat organisationen till ett minimum så många går på knäna tyngda av allt jobb, man har också lastat på min avdelning en massa jobb som jag inte tycker ingår i vårt åtagande. Men är man en kuli så är man. Det jag hoppas på är "What comes around, goes around" och att jag kan säga till min högsta chef "life is a bitch isn't it"


Om det inte funnits en sådan stor åldersfacism här i Sverige så hade jag nog redan haft ett nytt jobb. Tankarna far i huvudet, kanske är det bättre att säga upp sig och söka nytt som arbetslös än att få en hjärtinfarkt innan året är slut.


Imorgon ska vi ha avdelningsmöte och jag är inte säker på att jag kan vara tyst då.




Läs även andra bloggares åsikter om utarbetad, utbränd, vansinne, hjärtinfark, arbetslös, åldersfacism

Av Michael - 5 februari 2008 18:28

Yummie!!!!

Bagarna har bråda tider

Lite recept på semlor


Läs även andra bloggares åsikter om semla, hetvägg

Ovido - Quiz & Flashcards