Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

22-åring filmad under sexakt

Av Michael - 12 februari 2008 19:51

Sara 22 berättar "det var en mardröm. En fruktansvärd kränkning. Man kan bara undra hur fruktansvärd eftersom hon går ut i Aftonbladet och Expressen med sin historia och med bild. Jag är övertygad om att om hon vore så kränkt som hon säger så skulle hon hålla en mycket låg profil och försöka påverka politiker och makthavare i det tysta. Mest logisk hade varit , om man du ska gå ut till pressen, att använda annat namn plus att inte publicera foto.

Det känns spontant som om hon vill ha mer än 15 minutes of fame.


Till de som tror att jag försvarar killen som filmade kan jag meddela att det gör jag inte. Hade det varit en av mina döttrar som råkat ut för puckot hade ni fått se grabben inifrån filmad med sin egen webkamera. Just to clear things up. 


Läs även andra bloggares åsikter om sex, filmad, kränkning, fame

 
 
Ingen bild

bill, strax under 50

12 februari 2008 21:17

Å du tycks vilja slå rekord i idiotiska kommentarer. I så fall; Grattis!! denna dag hade du den mest idiotiska kommentaren.

 
Ingen bild

50-taggaren

12 februari 2008 21:43

skriven av dig bill eller var det kanske Bull som sa vad du skulle skriva? Du får tycka vad du vill. Nästa gång kan du skicka med din bild också så får du 15 min of fame du också.

 
Ingen bild

Pertan

12 februari 2008 21:56

Håller med dig. Fast visst är det underligt att när någon ifrågasätter den indignerade moralpaniken kommer som ett brev på posten testuggande personangrepp som inte är intresserade av att diskutera det underliggande problemet.

 
Ingen bild

50-taggaren

12 februari 2008 22:03

Tack! Jag blir så trött på de som skriver kommentarer utan innehåll. Att gå till personangrepp visar bara hur lite personerna har att komma med.

 
Ingen bild

Zippo

12 februari 2008 22:14

Intressant det där.
Reflekterade lite över att hon går ut med bild o allt jag också.
Antingen så var det ett naivt försök till och sätta lite tyngd på debatten genom att lämna ut sig så där eller så var hon bara ute efter rubriker.
Media är ju ett tveeggad svärd.


/Zippo

 
Skinhead Barbiedoll

Skinhead Barbiedoll

13 februari 2008 09:39

Det är klart att hon ska gå ut med namn & bild, det är inte hon som har gjort fel & hon har ingenting att skämmas för. Att vara kränkt & att skämmas är inte synonymt.

http://skinheadbarbiedoll.blogg.se

 
Ingen bild

kiki

14 februari 2008 02:14

Fan vad det finns dumma människor här i världen. Klart att hon ska gå ut med bild också. Tror du att det skulle bli lika stor debatt om hon inte gjorde det?? Jag är så less på alla dumma jävlar som du som tycker och tänker med röven. Det är klar att du tycker att detta är bara löjligt och att det handlar om uppmärksamhet för du har inte blivit drabbad av nånting. Du kanske ska tänka efter hur det skulle kännas om det var din dotter eller syster som blev utsatt för detta. Visa lite respekt för de som faktiskt har mod att prata om dessa saker. Du är bara en till i raden av människor som inte har mer vett än att tro att det bara handlar om som du sa 15 minutes av fame!!! Skäms

 
Ingen bild

50-taggaren

14 februari 2008 07:26

Kiki jag har pratat med båda mina döttrar och jag kan meddela dig att båda är av samma uppfattning som jag. Det blir inte bättre om man går ut med bild så att alla ser vem man är.

Skäms man så mycket som hon gjort/gör så förstår jag (och mina döttrar) inte varför man exponerar sig i kvällspressen. Man kan mycket väl agera utan att ha en bild med. Du tycks vara av den uppfattningen att det blir mer trovärdigt om det finns en bild med i reportaget, naivt tänkande. Då skulle du kräva bild på till exempel alla självmordsbombare + offer annars blir artikeln om dessa mindre trovärdig... Ja suck vilken värld vi lever i

 
Ingen bild

anonym

14 februari 2008 08:42

Ja du vet vekrligen hur det funkar att påverka allmänheten. Tidnigar publicerar inte om de inte får ett konnkret exemplel tyvärr behövs bild då. Du är en jävel på att dömma iaf. grattis

 
Ingen bild

50-taggaren

14 februari 2008 09:13

Eftesom jag jobbat på en tidning i åtta år så har jag en väldigt klar bild av hur tidningar jobbar. Man publicerar artiklar utan bild eller hellre med en sk blurrad bild (ger mer tyngd åt artikeln). Man vill sälja lösnummer vilket gör att historier som denna är lukrativa. Expressen har inte ens bemödat sig att skicka ut en fotograf/reporter till henne utan bett henne skicka in ett foto efter, vad jag tror en telefonintervju, så man märker hur mycket dom bryr sig om detta. Nej du min vän, tro inte att kvällsdrakarna kan förändra världen då är du nästan för naiv.

 
Ingen bild

anonym

14 februari 2008 12:03

På aftobladet står det ju vem som är fotografen. Ja då är det nog bättre att sitta tyst och vänta på att utredningen läggs ner och det fortsätter hända andra. kanske vågar fler tjejer poisanmäla efter detta oavsett vilken typ av brott

 
Ingen bild

50-taggaren

14 februari 2008 13:57

Key words här är kränkt, mardrömmar. Att då utsätta sig för offentligheten rimmar illa med key words. Aftonbladet som alltid varit en seriös tidning (OBS IRONI!!) har skickat en fotograf vilket tyder på ett lite större intresse men never the less det är lösnummerförsäljningen som gäller inte Saras väl och ve. Vidhåller fortfarande att detta skadar Sara mer än hjälper henne att få en ändring i lagen. Jag tycker borde vara självklart att det ska vara lika förbjudet som att ha en webkamera som filmar ut mot gatan och därmed exponera förbigående. Detta är inte tillåtet idag.

 
Dockmamman

Dockmamman

15 februari 2008 08:18

Oj, vilken het debatt och hårda ord från många det är bra att du tar upp sådana här saker så folk kan ventilera sig men varför anonymt och elaka ord??

Men i alla fall så tycker jag lika som dig 50-taggaren, jag tror att jag skulle gömma mig bra, inte för att det är jag som gjort fel men folk blir ännu mer nyfiken och tyvärr så kan man ju fundera u då om filmen visats så är det med garanterad säkerhet att det finns en kopia av denna film och med att hon exponerar ut sig med bild och namn i tidningen så kan det förvärras med att verkligen tala om för de som kanske har kopior att det här är jag och det kommer att spridas igen och igen och då vet man inte vart det kommer ifrån...

Jg har 3 flickor och jag är ju kvinna själv och går från mitt eget tänkande i denna sitution och det borde ni andra tjejer också tänka, man är redan väldigt utsatt som tjej när det gäller porr huvudtaget och jag har faktiskt erfarenhet av något liknande men inte gick vi ut i media för jag kan säga att det finns mycket folk som skulle kunna rida på den här vågen och hon blir mer utsatt än vad hon var innan.
hur många tror du kommer inte att komma med pikar om bla och hur många kommer inte viska bakom ryggen eller kast blickar och peka med fingret??

Tänk efter hur folk är det är inte som ni tror, den sympatiska folkskaran är få men den med skadeglädje är stor.

På det viset så tror jag den här tjejen får det jobbigare än innan tyvärr...

Men jag ger henne många tankar och kramar och hoppas att hon får det stöd hon behöver...

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

50-taggaren

15 februari 2008 12:10

Tack för ditt stöd Dockmamman, jag får en känsla att folk inte läser allt som står i texten. Det måste finnas många arga människor uti landet som känner ett sådant hat till mig och min person för en åskit som inte stämmer med deras verklighet. Mynt har alltid två sidor. Om dom tycker att hon vinner på att gå ut med namn och bild i tidningen så är det väl bra, själv är jag dock ytterst tveksam.

 
Ingen bild

Andy

16 februari 2008 23:11

Jag tror bara du avis för att hon var så himla söt. Vart finnas alla söta tjejer?

 
Ingen bild

camilla

17 februari 2008 00:00

antinge va tyst och må dåligt eller säga till att hon mår dåligt och försöka hjälpa andra. tror på det senare. som hon sa på tv4 att man måste polisanmäla fs det är jobbigt och att andra utsatta har hört av sig till henne, det är väl positivt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Ovido - Quiz & Flashcards