Alla inlägg under januari 2008

Av Michael - 26 januari 2008 21:49

Efter att ha utforskat frysen så la vi på både fläskkarré och fläskkotletter på grillen. Tomater,paprika och champinjoner åkte samma väg. Det känndes lite konstigt att stå ute och grilla den 26 januari. Vinet till denna händelse blev en favorit till grillat, nämligen Hidden rock.


Läs även andra bloggares åsikter om grillning, fläsk, vin, hidden rock

Av Michael - 25 januari 2008 21:54

läser i aftonbladet.se om branden i Las Vegas. Det tar mig tillbaka till september förra året när jag och Inger firade min 50-årsdag där. Brigs back lots of memories


Läs även andra bloggares åsikter om brand, las vegas, mmonte carlo

Av Michael - 25 januari 2008 21:35

Efter dagens slit och släp så var det ännu en gång dags att uppsöka systembolaget för att inhandla kvällens vin. Eftersom vi skulle äta pasta med lövbiff och dijonsenapssås så föll valet på en Pata Negra Gran Reserva. En tempranillo som var som klippt och skuren för denna rätt. bryrn strimlad lövbiff, lök, champinjoner och lägg i en stor gryta. Tillsätt dijonsenap efter smak, creame fraiche och en buljongtärning. Låt koka några minuter. Servera med nykokt pasta och broccoli.

Bon apetit!


Läs även andra bloggares åsikter om pata negra, lövbiff, dijon, vin, mat

Av Michael - 25 januari 2008 09:24

Igår var en lyckodag. Jag hade beställt fyra flaskor Wyndham Estate Show Reserve Chardonnay 1999 i början av förra veckan. Jag fick ett mail dagen efter från importören att de sista 1000 flaskor som fanns kvar hade gått åt på en dag. Dock så fick jag tips på ett annat vin som skulle vara ungefär lika bra. I tisdags beställde jag lite annat vin från systembolaget, denna gång Nipozzano Riserva från 2004. På onsdagen kom ett sms som sa att mitt vin kommit.

Igår så for jag till systemet för att hämta mitt vin och döm om min förvåning när killen kommer ut med fyra flaskor Wyndham Estate Show Reserve!!! Jag hade alltså lyckats får fyra av dessa 1000 flaskor. Som grädde på moset hade mina Nipozzano Riserva också kommit så det var åtta flaskor som fick sin nya hemvist i min vinkällare.

Har också haft annons på blocket för att sälja lite gamla badrummsgrejer efter renoveringen och igår så såldes duschkabinen så det som återstår är badrumsdörren med karm.

Så slutsatsen är ... även en torsdag kan vara en bar dag :-)


Läs även andra bloggares åsikter om Wyndham, vin, nipozzano, annons


Av Michael - 24 januari 2008 13:18

Societe Generale har drabbats av kolossala bedrägerier enligt aftonbladet.se.


En handlare ska ha gjort felaktiga affärer som kommer att kosta banken motsvarande drygt 46 miljarder kronor. En handlare! Hur kan man fiffla bort 46 miljarder utan att det upptäcks under tiden? Hade det varit 46 miljoner så kanske man fatta att det skulle vara svårt att upptäcka men 46 miljarder!

Det är ofattbart att han nådde upp till en miljad tillochmed. Man undrar hur mycket det har svindllats på svenska banker och som ännu inte avsljöats.


Läs även andra bloggares åsikter om Societe Generale, fiffel, 46, miljarder

Av Michael - 24 januari 2008 13:01

Den finländska skidskytten Kaisa Varis, 32, har testats positivt för dopning säger aftonbladet.se. Om detta är sant så måste man nog lobotomera Kaisa Varis för att se om det finns en hjärna i hennes skalle. Hur kan man vara så in i helsike dum att man dopar sig igen??


Läs även andra bloggares åsikter om Kaisa Varis, doping

Av Michael - 23 januari 2008 13:13

Så syniskt kan man tolka artikeln i dagens Aftonbladet.se.

Priserna på majs och vete stiger när etanoltillverkarna köper upp skördarna. Det har lett till kravaller och demonstrationer mot höjda matpriser i Mexiko, Indonesien och Pakistan.

Nu är vi mitt i en kamp mellan 840 miljoner bilister och 2 miljarder människor som lever på svältgränsen.

Jag tycker själv att det är en märklig utveckling när vi ska tillverka bränsle till våra fordon av "mat". Det är ju inte obekant att det råder svält i stora delar av vår värld och att då minska matresurserna för de fattigaste bara för att vi ska kunna köra våra fordon ter sig väldigt korkat.



Läs även andra bloggares åsikter om etanol, miljö, hungersnöd


Av Michael - 23 januari 2008 09:45

Nu har det framkommit att en av dessa herrar tillhör Wolfpack. En tanke som slår mig är att vi skiter i att fängsla dessa individer utan vi skickar dom till Irak som fredsbevarande styrkor. Dom kommer att få leka med vapen, höra bomber smälla och kanske tillochmed se en självmordsbombare in action!! Genom att göra på det viset spar vi in en massa pengar och grabbarna får sin lekstuga. Alla nöjda och glada.

Att skapa ett svensk FBI tror jag skulle skapa mer oreda inom svenska polisväsendet än det redan är och det gagnar ingen. Vi har ju redan nationella insattsstyrkan som skulle kunna koncentrera all sin tid mot organiserad brottslighet och göra fler tillslag (gärna ett i veckan) för att röra om i grytan och kanske splittra upp grupperna.


Artiklar på SVD.se om FBI

Artiklar på SVD.se om Wolfpack


Läs även andra bloggares åsikter om götborg, rån, irak, bomber, vapen

Skapa flashcards