Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Förhöret med Carola

Av Michael - 16 januari 2008 13:29

Ska man ta det som ett skämt? Uttalanden som " Min första tanke var: Hur ska vi kunna gå vidare med det här och hur ska jag kunna sjunga duett med honom?" följt av "Det beslutades att 42-åringen skulle få fortsätta turnén, bland annat därför att barnflickan inte ville göra polisanmälan. Häggkvist fortsatte att sjunga duett med honom, men ville inte hålla honom i handen på scenen." Jag menar, vet man om att personen begått en våldtäkt under turnén så ser man väl till att den personen inte medverkar längre. Det är ju svårt att anmäla brottet då offret själv inte ville men man kan ju sätta ner foten själv och vägra befatta sig med gärningsmannen.


Läs förhöret på SVD.se

Läs även andra bloggares åsikter om tito, beltran, carola, förhör, våldtäkt


 
 
Ingen bild

JoRo

16 januari 2008 16:34

Jobbigt...hur vet man vem som talar sanning när det inte finns några "bevis". Det är bara "42-åringen" och "barnflickan" som vet vad som hände, men vem ljuger/överdriver? Varför hjälpte de (Carola) inte henne att göra en anmälan iaf? Varför konfronterade de inte honom? Hade det hänt på din arbetsplats, hade du hållt käften då? Rena ord-mot-ord-rättegångar kan inte vara kul som domare.

 
Ingen bild

Me

16 januari 2008 18:17

Kanske för att en person som anklagas för ett brott skall anses oskyldig till motsatsen bevisats?

 
Ingen bild

Putrick

20 januari 2008 07:43

Hörsägen är förbjudet som bevisning i många länder, det tycker jag det borde vara i Sverige med, även om det skulle innebära tt möjliga våldtäcksmän skulle klara sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Skapa flashcards