Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Förbjud fyrverkerier del 2

Av Michael - 2 januari 2008 09:45

Till alla er som kommenterade mitt förra inlägg och förfasade sig över att jag inte ville ha ett förbud. Ta av skygglapparna och läs mitt inlägg en gång till.


Jag skrev följande:


Man går inte fram till en pjäs som inte exploderat.

Man smäller inte fyrverkerier när man är full.

man smäller inte fyrverkerier bland folk utan håller det säkerhetsavstånd som står i beskrivningen.


Detta borde räcka för att merparten av alla olyckor ej sker. Sen finns ju alltid risken för fabrikationsfel.


Med ert resonemang så måste vi förbjuda bilar, cycklar, mopeder, ja alla typer av fordon då dessa i vissa fall låter och i många fall skadar och dödar människor.


Att som Gester komma klampade med följande kommentar " Eller tycker du vi skall låta alla människor köpa vapen fritt?" visar med önskvärd tydlighet att han/hon har tappat alla proportioner.


Anders kommentar är inte sämre:

Med vilken rätt har man tagit sig då man i tre-fyra veckor(minst) terroriserar livet för alla de som inte njuter av bombkrevader i öronen - kroniskt(efter kl 15.00 då de vaknar och börjar tända på) och att folk de facto är rädda.


Tända på? Menar du på allvar Anders att alla som smäller fyrverkerier är narkomaner?


Jag skrev följande i slutet av mitt inlägg:

Om det skulle dyka upp ett förbud att sälja fyrverkerier så kommer hemmabomberna att öka dramatiskt och det vet inte jag om det är bättre, Keyword är "det vet inte jag om det är bättre."


Och Anders kontrar:

då kan ju denna Michael bygga egna bomber, han hotar med det, vilket hot?Herregud när ska alla dessa unga cowboys bli mogna män?


Hot? Var? Kan du läsa innantill eller?


Ander, Gester och ni andra som klagat. Ta en kurs i svenska, lär er läsa en text och se vad som verkligen står där och inte tolka in det ni för tillfället tänker.


Med en önska om ett fortsatt Gott nytt år



Läs även andra bloggares åsikter om fyrverkerier, analfabeter, förbud,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - 18 april 2010 12:08

to the fucking vulcano.

Av Michael - 8 april 2010 15:40

att jobba, nästa fredag lättar vi äntligen från Arlanda/Sverige mot järva mål i landet i väst.. nej inte Norge :-) Två nya resväskor måste inhandlas sen är nog allt klart... hoppas jag. ...

Av Michael - 1 mars 2010 07:28

Tjohej!! Här går det undan, bokade 4 vip biljetter till Univesial studios, man vill ju "ride in style" och när jag ändå hade farten uppe så bokade jag bord till hustruns 50-årsdag som kommer att avnjutas på pier 39 i San fransisco. ...

Av Michael - 25 februari 2010 15:38

Blev en chevrolet trailblazer, så får man plats med all packning. Nu väntar vi bara på att den här jävla snön ska försvinna. Inte för att jag tror att Zippo ska komma lättare till jobbet i Stockholm (jag gillar att han har ett hellsicke). ...

Av Michael - 29 januari 2010 22:37

blir det väldigt sporadiskt med postningar här. Info: Biljetter till "the california tour" fixade, biljetter till Alcatraz fixade. Kvar att fixa hyrbil av större modell (typ långtradare). Nu gäller det bara att jobba på ett par veckor till. Lite plan...

Skapa flashcards