Alla inlägg under november 2007

Av Michael - 19 november 2007 18:31

Mörkt,tidigt,skitiga vägar,..... kan det bli mer fel än detta? Jo att det är måndag förstås. Nu är arbetsdage slut och man är hemma igen med allt vad det innebär. Ska försöka mecka lite med Camillas dator ikväll för att konstatera att det verkligen är moderkortet som pajjat. (Man måste ibland övertyga sig själv att man har rätt)


Nu är det bara full fart mot fredag som gäller. Håll ut alla ljusare tider skola stunda... (Fan vad jag ljuger) 

Av Michael - 18 november 2007 20:05

Gick upp halv elva efter en hyfsat god natts sömn, fixade frukost och tog en lugn förmiddag. For till affären och handlade lite fisk för kvällens måltid, efter all utomhusaktivitet så hoppade jag in i ångduschen och satt en halvtimme och svettades. Efter hårtvätt och rakning så var det dags att slå på "super slacker" Stor t-shirt och träningsbyxor sen var man redo för tv soffan :-)


Nu sitter man här efter en god måltid och tittar på navy CIS och smälter maten. Nu är reklampausen slut och så också detta inlägg.


Av Michael - 17 november 2007 22:20

började med frukost klockan 9 och efter det så for vi ner på stan. Jag gick till synsam för jag tycker att jag börjar se sämre med de glasögon som jag har nu. Mycket riktigt så behöver jag lite starkare nu så jag kom ut från butiken med sex nya bågar att prova ut. Efter ett par timmar så var det ett par som stack ut och så får det bli. Nästa vecka så beställer jag nya. Efter stadsbesöket for vi till ICA Maxi för att handla kvällens godis. Det blev oxfilé med råstekt potatis, bearnaissås och bönor, till detta drack vi Amarone classico denna kombination var och förblir en 10 poängare. Till desert blev det kaffe, glass och ett glas drambui. Efter det så drack vi resten av vinet till ostbrickan som vi dukade fram.


Kvällens film blir nog Hairspray med Travolta i huvudrollen.


Läs även andra bloggares åsikter om oxfilé, amarone classico, glasögon, syntest





Av Michael - 17 november 2007 00:37

Dagen gick som brukligt alldeles för sakta, tänk att fredagar alltid seeeegar sig fram till klockan 17 men sen rackarns går det undan. Idag var det möte på Odd Fellows och jag stressade hem och gjorde en stålmannen mao järnet in och på med fracken så jag skulle vara klar till klockan 18. Den tiden hade min vän Robert sagt att vi skulle åka. Fem i sex var jag klar och tänkte som så "jag tar en promenad ner till Robban, sagt och gjort. Väl hemma hos honom öppnar fru Lena med ett förvånat uttryck i ansiktet...? Men han och Roffe åkte hem till dig nyss??!! Hmmm tänkte jag.. en osynlig bil "va coolt!!" Jag gick hem igen för att titta om dom stod på tvärgatan mittemot men så var icke fallet. I samma ögonblick kom min hustru hem och hon skjutsade ner mig till lokalen. Vem tror ni jag ser där :-) "Hej Robban!!" Den minen glömmer jag inte det är en sak som är säker.

Kvällen blev därför billig för mig då Robbans dåliga samvete öppnade plånboken och det blev både whiskey, snaps och drambui. Vid 12 tiden åkte vi hem trötta och uppspelta.

Nu är det dags tt hoppa i säng och sova lite.

God natt

Av Michael - 15 november 2007 20:36

Idag presenterade vårt kära elbolag två strömavbrott under förmiddagen. Detta fenomen resulterade i att en av våra datorer pajade :-( Man kan bli gladare för mindre. Jag har försökt se vad som är fel men gick bet på uppgiften. Det blinkar en liten lampa på baksidan uppe vid powersupply, under där man stoppar in kontakten. Jag är lite rädd att det är moderkortet som gåt åt pipan. Datorn är en Compaq så det är special special och det suger fett.


Jag får väl titta lite närmare på skräpet i helgen igen och se om jag kan få fart på skiten igen. Jag undrar om man kan kräva elbolaget på stålar för detta, men å andra sidan blir det inte mycket då datorn är ca fem år gammal.


Gjorde en liten snabbtest till, kopplade bort alla enheter one by one och när moderkortet kopplades ur så lyste lampan med ett fast sken... Nu återstår att titta efter säkringar på kortet. 


Läs även andra bloggares åsikter om elavbrott, datorer, problem

Av Michael - 14 november 2007 13:32

Försök hålla er för skratt om ni kan :-)

Av Michael - 14 november 2007 13:23

Jag hittade detta guldkorn på youtube och kände att jag måste delge alla detta mästerverk.

Dirty Hungarian Phrasebook


Läs även andra bloggares åsikter om Dirty Hungarian Phrasebook, Monty Python, humor

Skapa flashcards