Alla inlägg den 4 november 2007

Av Michael - 4 november 2007 19:47

Idag blev det en hel del gjort. Inger och jag steg upp klockan 9 imorse och åt frukost i lugn och ro medans ungarna sov i godan ro. Efter de vanliga morgonbestyren så for vi ut i skogen för att plocka trattkantareller. Att säga att skörden blev mager är ett understatement, jag tror vi fick ihop 25 svampar. Efter cirka två timmar i skogen for vi hemåt med ett stopp för inköp av pålägg.


Väl hemma igen så blev det en snabb lunch och sen var det dags att lasta in trädgårdsmöblerna för säsongen. Det är skönt när man är klar med höststädningen och bara kan sitta inne och mysa när dagarna blir kallare och blötare. Det finns inte mycket som klår en kall söndagseftermiddag när man sitter med en konjak, en brasa i spisen och en god bok att läsa.


Eftermiddagen i dag tillbringade jag tillsammans med en äppelkaka, kaffe och en drambui och filmen Stardust.


Efter filmen var det så dags att börja med middagen. Idag serverades älgstek med kokt potatis, sås, gröna bönor och rönnbärsgelé. En vandring ner till vinkällaren gav kvällens vin som blev en Tres picos. Detta vin gjort på den klassiska spanska druvan Garnacha, årgången var en 2005 och kombinationen var en fullpoängare 10 av 10 möjliga. Bättre än så här blir det inte.

Nu sitter man här i soffan och tittar på ensam mamma söker tillsammans med Susanna. Det är SOM TUR ÄR sista avsnittet. Jag fattar inte hur människor kan ställa upp på allt detta "junk" som TV vill mata oss med, det jag har lärt mig är nog detta, bli aldrig förvånad.


Nu ska jag smutta i mig det sista av vinet och njuta av de sista timmarna av helgen



Andra bloggar om: trattkantareller, älgstek, tres picos, höststädning, skogspromenad

Ovido - Quiz & Flashcards