Alla inlägg under oktober 2007

Av Michael - 22 oktober 2007 12:24

med samma tråkiga innehåll. Upp i svinottan, ut till en kall bil, mörker och regn, trött och sliten. Jag tycker att jag sover hyfsat mycket men jag känner mig aldrig pigg. Man går som i en dimma mest hela tiden. Idag så har det varit utbildning, kul kul ... eller inte. Själva konfigureringen var inte svår, däremot att hålla sig vaken var en bragd i sig att man lyckades med. Ieftermiddag ska vi ha workshop mellan 13 och 15 sen är det nästan dags för hemfärd.


Idag så ska det handlas på systembolaget, Robban min granne och vän fyller 50 år idag (Hurra hurra hurra huuuuuuuurrrrraaa!!)



Andra bloggar om: 50 år, utbildning, workshop, födelsedag

Av Michael - 21 oktober 2007 22:18

Sopranos slutade på ett fegt sätt. Författaren vågade nog inte skriva ett riktigt slut utan lät oss tittare bestämma hur det skulle sluta. Värdelöst!

Av Michael - 21 oktober 2007 20:51

Sitter nu och väntar på att sista avsnittet av Sopranos ska börja. Jag har en svag uppfattning om hur det slutar (ond bråd död för huvudpersonen). Men detta vet vi först om en dryg timme




Andra bloggar om: tv serie, sopranos, maffia

Av Michael - 21 oktober 2007 16:50

Efter att ha varit på ICA Maxi och handlat för veckan kröp jag i mina mysbyxor och kröp upp i soffan och slötittade på TV. Under eftermiddagen såg jag Fun with Dick and Jane på TV1000, en hyfsad rule så här på eftermiddagen en småregning söndag i oktober.



Andra bloggar om: film, dick and jane, tv1000, slöhet

Av Michael - 20 oktober 2007 20:00

När Inger kom hem så serverades det en ostbricka och ett amaronevin som heter Domìni Veneti Amarone Classico från 2004. Vinet var gott men inte en fullpoängare. 3 av 5 skulle jag ge det. Ostarna var ite starkare hårdostar, grönmögel och brie.


Kvällen tillbringade vi framför tv i en skön och avslappnad stil



Andra bloggar om: ostbricka, amarone, vin


Av Michael - 20 oktober 2007 18:30

Klockan 17 var de så dags att åka till gammla konsertsalen och lyssna till ABB-kören. Var det bra? Nja... för det första så kom dom igång 15 minuter efter utsatt tid och sen hade dom mage att ta 30 minuters paus mitt i. Dom betedde sig som om dom var världsartister. Camilla och jag åkte hem i pausen då hade vi fått nog. Inger satt kvar med sin mamma och pappa och dom skjutsade hem henne efter konserten.


Andra bloggar om: ABB-kören, körsång, överskattning

Av Michael - 20 oktober 2007 13:13

Idag var det invigning av ABB arena. Inger jobbade som värd och delade ut ballonger till barnen. Det var en torftig invigning tycker jag. Hans Fahlén var konferencier och han ställde lite frågor till de som varit drivande av detta bygge. Efter lite lokal ryggdunk av varandra så gick de drivande av den lilla scen som amn byggt upp på isen. Efter detta kom Markoolio och drog ett par låtar. Visst ja det var två musikalsångare som drog varsin låt emellan också.


Efter Markoolio så gick Camilla och jag för att ta en varmkorv och sedan promenerade vi hem.


Andra bloggar om: Markoolio, ABB arena, invigning

Av Michael - 19 oktober 2007 15:55

Nu vet jag vad hunger är




Andra bloggar om: katter, hungrig, mat, burkmat

Ovido - Quiz & Flashcards