Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Michael - 15 oktober 2007 20:45

Efter en hyfsat jobbig arbetsdag så var det dags att återuppta övningskörningen med Camilla. Idag var det att hitta dragläget, det låter enkelt men för en nybörjare ter sig uppgiften rätt tuff. Efter ett par försök på en parkering så hade hon rätt bra koll på läget så jag sa "let's hit the road" Hon körde en vända runt kvarteret utan några problem. Efter ett tag kom vi till en lite backe och jag beordrade STOPP! Sen övade vi start i backe, foten på bromsen och kopplingen och vi tar inte bort foten från bromsen tills vi har dragläge och kan hålla bilen stilla med bara kopplingen. Denna övning gick hyfsat så vi ska träna mer imorgon. Summa sumarum så tycker jag att det gick kanonbra med tanke på att det var första gången på ett par månader som hon körde igen.


Efter denna tur bar det av hem för matlagning. Då Inger är i Zurich så är det Camilla och jag som "rule the kitchen" Dagen gourmémiddag bestod av korv och makaroner :-)


Nu sitter man i soffan och väntar på CSI samt Fredrik och Filip.



Andra bloggar om: dragläge, övningskörning, gräsänkling, mat

Av Michael - 15 oktober 2007 08:17

Väckning 05:15, avfärd mot Stockholm klockan 15:45. Jag är trött och sliten men det får väl gå ändå. Idag åker Inger till Zurich ett par dagar så det blir jag och Camilla mot världen under tiden. Om 40 minuter så ska jag vara på ett möte sen hoppas jag att dagen flyter på så man komer hem i rimlig tid. Jag hoppas också att Camilla och jag hinner ut och övningsköra lite för det var ett tag sen hon körde.


Nu ska jag fortsätta jobba, vi hörs :-)



Skapa flashcards