Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Michael - 20 juli 2007 20:43

Japp kvällen gick i grillens tecken, Å nej zippo det är snaran för leoparden vi har. Ett brännjärn i arselet och ett snärtigt strykoppel håller henne på plats.


Av Michael - 20 juli 2007 10:02

Jag möter alldeles för ofta cyklister som kommer farande på vänster sida och dom vet inte hur långt till vänster dom kan komma när dom möter mig, jag brukar lägga bilen toknära vänsterkanten bara för att se om hjärnan i dessa amöbor går igång. I 10% av fallen gör den det men resterande 90% nöter tamigfan gummit mot trottoarkanten bara för att ligga kvar på vänster sida. Jag vill inte säga att det är mest ungdommar som gör detta... men jag gör det ändå. Detta utesluter inte mammor och pappor som kommer med sina små ungar vinglande runt hörn på fel sida och som sen har mage att se arga ut när ungfan håller på att få ett bilgrillsavtryck i nyllet. Intelligensreserven blir större och större i detta län för var dag som går, men har vi tur så är dom självsanerande mao borta från vägarna.


Av Michael - 20 juli 2007 07:59

Äntligen! Sista arbetsdagen denna näst sista vecka före semestern. För övriga arbetsmyror i familjen så startar semestern från och med måndag. Detta betyder att jag måste äta frukost ensam vid frukostbordet :-) inte dela tidning och badrum med två andra... gud vad det är synd om mig.

Jag tror inte att det kommer bättre väder till denna del av landet förrens i augusti, har varit lika de senaste åren så alla som gnäller över vädret borde titta i backspegel och konstatera att tidigare år sett lika dystra ut.


Nu är det dags att ta tag i dagens bestyr och bli lite kreativ.

Ovido - Quiz & Flashcards